Financiële bijdrage als vriend of (oud-)lid

Heeft u een gift gedaan, en wilt u deze opgeven bij de Belastingdienst? Bekijk dan deze pagina.

Fijn dat je Scouting IJsselgroep te Gorssel financieel wil ondersteunen zodat wij weer vooruit kunnen de komende jaren! Je kunt Scouting IJsselgroep ook ondersteunen als ondernemer.

Je kunt Scouting IJsselgroep financieel ondersteunen door het overmaken van een geldbedrag. Er is gekozen om deze donatie de titel van een lening & gift te geven. De lening heeft een looptijd van vier jaar, waarbij de jaarlijkse aflossing op voorhand wordt kwijtgescholden. Er wordt over de lening geen rente berekend. Door je donatie in de vorm van een gift en vier jaarslening te construeren heb je over de donatie een belastingaftrek zonder rekening te houden met de drempel bij giften. Een volstrekt legale fiscale constructie die vaker wordt toegepast.

Concreet voorbeeld

Jij doneert aan Scouting IJsselgroep een bedrag van bijvoorbeeld € 1000,-
  • Je hebt vijf jaar lang een belastingaftrek van € 200,-
  • De Belastingdienst betaalt jou € 371,- tot € 406,- terug *
  • Een donatie van € 1000,- kost maar € 594,- tot € 629,-
  • Scouting IJsselgroep kan gaan bouwen aan de toekomst!

* Door jouw gift(en) daalt het box 1 inkomen. Dit kan leiden tot hogere fiscale heffingskorting(en), waardoor je (iets) minder belasting hoeft te betalen. Hoeveel dit scheelt is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Bekik hiervoor de website van de Belastingdienst. Let op: het verstrekken van de lening met periodieke gift is geheel voor eigen risico. Scouting IJsselgroep wijst iedere aansprakelijkheid van de hand. Zo is Scouting IJsselgroep bijvoorbeeld niet aansprakelijk voor wijzigingen die op belastinggebied plaatsvinden en die een negatief effect voor je hebben

Uiteraard mag je ook zonder lening & gift doneren maar dan heb je geen fiscale aftrek, omdat scoutinggroepen geen zogenaamde (fiscale) ANBI status hebben.

1. Geef via onderstaand formulier aan welk bedrag je op de bankrekening van Scouting IJsselgroep wil storten. Wij denken zelf aan bedragen van € 250,-, € 500,-, € 1.000,- en € 2.500,- maar elk ander bedrag is welkom!
  2. Je ontvangt dan van ons per e-mail een tweetal documenten die we graag per e-mail getekend retour ontvangen, dit zijn:
    1. Ingevulde lening & gift overeenkomst (Klik hier voor het format);
    2. Ingevulde standaardovereenkomst voor periodieke gift zoals de Belastingdienst deze hanteert (Klik hier voor de standaardovereenkomst);
  3. Wanneer wij beide ondertekende formulieren per e-mail terug hebben ontvangen, ontvang van je van ons een e-mail, waarin we je vragen om het toegezegde bedrag voor 31 december 2020 over te maken naar de bankrekening van Scouting IJsselgroep.
  4. Je krijgt vervolgens van ons een e-mail met bevestiging van het ontvangen bedrag. Hierna is er ten aanzien van lening & gift geen contact meer. Bewaar de overeenkomst van lening & gift en standaard overeenkomst voor periodieke gift goed; je dient het op verzoek van de Belastingdienst te tonen.

Wat krijg je ervoor terug?

Allereerst wordt je bijdrage aan de realisatie van het nieuwe Troephuis enorm gewaardeerd. Mede door je bijdrage kunnen de huidige activiteiten de komende tientallen jaren blijven doorgaan! Je draagt bij aan het vergroten van de toegankelijkheid van de (scouting)activiteiten voor jeugd van 7 tot en met 21 jaar. Daarnaast draag je bij aan een ontwikkeling van een unieke fysieke ontmoetingsruimte in Gorssel en omgeving. Zo kunnen onder andere Huttendorp Gorssel gebruik maken van deze locatie.

In het nieuwe Troephuis komt op een prominente plaats een groot bord waarop donateurs desgewenst zullen worden genoemd. Graag horen we van jou of je ook op dit bord vernoemd wil worden.

Vanzelfsprekend word je uitgenodigd voor de opening van het gebouw en krijg je tijdens de verbouwing een of meerdere exclusieve rondleidingen. Wil je de vereniging sponsoren als bedrijf? Dan kunnen wij o.a. het bedrijfslogo op onze websites plaatsen.

Stand van zaken

Leden
€ 8000
Vrienden van
€ 20375

Financieringscommissie

Tristan de Boer

Secretaris Scouting IJsselgroep
Data Engineer at Nedap

Marianne Straver

Penningmeester Scouting IJsselgroep
Senior Functioneel Beheerder BI | Ministerie SZW

Pieter de Roos

Penningmeester Stichting NPV
Bestuurder en Strateeg

Niels Meijerink

Voorzitter Scouting IJsselgroep
Projectmanager Productontwikkeling | ProRail

Donateurs

Onderstaande donateurs hebben maken door financiële bijdrage de verbouwing van Scouting IJsselgroep mede morgelijk.

Peter Simoons

Peter-Paul Steenbergen