Op 12 maart hebben wij in lijn met de adviezen van Scouting Nederland besloten om al onze activiteiten en kampen tot 31 maart af te gelasten. Later is deze periode verlengd tot 29 april. Concreet betekent dit dat Scouting IJsselgroep vanaf 1 mei a.s. de opkomsten voor de welpen, scouts en explorers weer opstart. De opkomsten van de roverscouts en stam vervolgen later. Ook hierin zullen we de adviezen van Scouting Nederland volgen.

Wel gelden er een aantal specifieke voorwaarden:

• Tijdens de opkomst letten we op hygiëne en de 1,5 meterregel.
  • Veelvuldig handen wassen. Er zullen hier extra mogelijkheden voor zijn;
  • Hoesten en niezen in je elleboog;
  • Ben je welp? Houd dan ten alle tijde 1,5 meter afstand van de leiding.
  • Ben je scout, explorer of (bege)leider? Houd dan ten alle tijde 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Als je ziekteverschijnselen (koorts, verkouden, hoesten) hebt, kan je helaas niet deelnemen aan de opkomst.

De opkomsttijden zijn aangepast:

• Welpen houden opkomst van 14:00 tot 15:30 uur, vanaf 2 mei 2020.
  • Scouts houden opkomst van 14:30 tot 16:00 uur, vanaf 2 mei 2020.
  • Explorers houden opkomst van 19:30 tot 21:00 uur, vanaf 15 mei 2020.

Let op! De opkomsttijden zijn verkort naar 1,5 uur, om hiermee de spanningsboog van jeugdleden en leiding vast te houden. Na 1,5 uur wordt het steeds lastiger om elkaar aan deze afspraak te houden.

• Opkomsten vinden buiten plaats. Als opkomsten niet doorgaan in verband met slecht weer, wordt dit door leiding voor 10 uur ’s ochtends via de groepsapp gemeld;
  • Leden reizen bij voorkeur alleen én op eigen gelegenheid. Wilt u uw kind toch brengen? Blijf dan bij de fiets of in de auto.
  • Maximaal 10 minuten voor aanvang aanwezig. Na de opkomst verlaat je direct de locatie;
  • Leden nemen eigen drinken mee;
  • Ga thuis naar het toilet voordat je naar de opkomst komt. Hiermee minimaliseren we het gebruik van de sanitaire ruimte;
  • Scouting IJsselgroep stelt zich vanaf 9 mei open voor vriendjes, vriendinnetjes en familieleden, om hiermee het scoutingspel voor iedereen mogelijk te maken. Het noodzakelijk dit vooraf via e-mail ([email protected]), de website (www.scouting-ijsselgroep.nl) of Whatsapp (speltakapps, via bestaande leden) kenbaar te maken. Hiermee voorkomen we dat het te druk wordt.

Wij zijn een kleine vereniging met een relatief groot terrein en aparte gebouwen voor de Scouts en Welpen. Het terrein wordt in twee gelijke delen gesplitst. Dat betekent dat wij op zaterdag de Scouts en Welpen wel gelijker tijd kunnen laten draaien.

Wij snappen dat je door omstandigheden niet kan deelnemen aan opkomsten, bijvoorbeeld doordat een jeugdlid, ouder of leiding in een risicogroep valt, werkt in een cruciaal beroep, verkouden of ziek is. Om deze reden gaan wij door met de Stay@Home-challenges, zodat alle leden mee kunnen doen met de opkomsten. Laat aan je leiding weten als je hier gebruik van wilt maken. Mocht u vragen hebben over Scouting en het coronavirus, dan kunt u op contact opnemen met de speltakleiding of het groepsbestuur, via [email protected] of telefonisch met voorzitter Niels Meijerink, via 0611473537.

Vorige Bericht Volgende Bericht